Vanliga frågor

Är AlltiBil en auktoriserad bilverkstad och gäller nybilsgarantin?

Ja, AlltiBils verkstäder är auktoriserade för Peugeot, Hyundai och Volvo, men erbjuder ett helomfattande tjänsteutbud för samtliga bilmärken. Varmt välkommen! När du reparerar eller servar din bil hos oss får du ett års garanti på utfört arbete och vid service får du självklart en stämpel i serviceboken. Eftersom vi använder delar som håller minst OEM-kvalité och följer biltillverkarens serviceplan gäller nybilsgarantin för de bilmärken vi är auktoriserade för.

Hur ofta bör man göra en hjulinställning?

Om du känner obalans när du kör eller om du exempelvis har kört emot en trottoarkant och bilen drar åt något håll kan det vara bra att göra en hjulinställning. Det är rekommenderat att passa på att göra en hjulinställning i samband med att du skiftar till sommar- eller vinterdäck.

Vilka mönsterdjup gäller?

Enligt lag är minsta mönsterdjup för sommardäck 1,6 mm. För vinterdäck gäller 3 mm. Men vi rekommenderar att du byter ut dina däck redan när mönsterdjupet är det dubbla.

 

Kan jag byta in min bil hos er?

Javisst kan du det. Kom förbi en av våra bilhallar eller slå oss en signal på 0771-177 177.

När är det dags att byta kamrem?

I serviceboken står det vilket intervall som gäller för just din bil.

Vilka garantier gäller hos er?

Vid service och reparation får du ett års garanti på utfört arbete och tre års garanti på reservdelar.

Kundtjänst

För oss är det ett stort misslyckande om blott en kund lämnar oss missnöjd. Om detta mot förmodan skulle ske är vi väldigt intresserade av att veta det. Vi vill lyssna till dig för att ställa till rätta. Baserat på dina synpunkter bygger vi rutiner för att säkerställa att samma misstag inte kan begås en andra gång. Vi är givetvis även intresserade av att höra positiva kommentarer. Vänligen skriv till oss på kundtjanst@alltibil.se eller ring på 0771 - 177 177. Be att få tala med Kundtjänst.